Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Tápanyagforrások a.k.a "a jó kaják"

2017.05.16

 

Mielőtt egyből a közepébe csapnék, szeretném leszögezni, hogy tervben van egy majd ehhez tematikailag szorosan fűződő bejegyzés, mely a makrotápanyagokról fog szólni.

Fehérjeforrás:

A napi fehérjebevitelt elsősorban szilárd forrásból (pl húsok) kell biztosítani, és csak ezek kiegészítéseként kell alkalmazni tápkiegeket. Ennek fényében is, az edzés utáni időpont az egyetlen, mikor a gyors felszívódása miatt jobb a fehérjepor, mint a szilárd kaja. A húsoknál érdemes figyelni a zsírtartalomra is a fehérjetartalom mellett, mert egyes húsok (pl disznóhús) jelentős mennyiségű telitett zsírt tartalmaznak. Sorrendben a húsok a legelőnyösebbek, majd a tojásfehérje illetve a tejtermékek.

  • csirkemell
  • pulykamell
  • sovány marhahús
  • halak
  • tofu
  • tojásfehérje
  • cottage cheese
  • zsírszegény túró, zsírszegény mozzarella, zsírszegény sajt

Zsírforrás:

Nagy ellenség a transzzsír, erre mindig oda kell figyelni! Egyébként, legtöbb hús és állati eredetű termék tartalmaz telitett zsírt, ami mennyiségét minimalizálni kell, helyette érdemesebb telítetlen zsírral biztosítani a szükségleteket.

  • olajos magvak - földimogyoró, mogyoró, dió, tökmag, kesudió, mandula
  • tojás
  • olivaolaj, lenmagolaj, halolaj
  • kókuszzsír

 

Szénhidrátforrás:

A szénhidrát nagyon fontos egy sportoló szempontjából, ugyanis ebből nyeri az energiát. Továbbá fontos a súlykontroll szempontjából is, így nem árt tisztában lenni a jó és megfelelő, minőségi szénhidrátforrásokkal.

  • rizs (elsősorban barna, valamint basmati, de valójában, ha rizsről van szó, az már jó!)
  • zabpehely (a tökéletes reggeli)
  • teljes kiörlésű tészta
  • édesburgonya
  • bab
  • "extrémebb" köretek: kuszkusz, quinoa, bulgur, hajdina, amaránt, köles - változatossá tehetik étrendünket

Nem elhanyagolható az sem, hogy edzés után érdemes visszatölteni a szervezetet gyorsan felszívódó szénhidrát tápkieggel, erre a legjobb lehetőség a Vitargo.


A fent említett három tápanyagon kívül, amit manapság minden terméken feltüntetnek, nagyon fontos a vitaminok, rostok és ásványi anyagok bevitele is. Zöldségek és gabonák fogyasztása elsősorban a rostok megfelelő bevitele miatt fontos. Ugyan vitamint és ásványi anyagokat is tartalmaznak, viszont a szervezet számára hiányos mennyiségben. De nem kell aggódni, ebből a szempontból tápkiegészítőkkel maradéktalanul pótolható minden szükséglet.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.