Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Diéta és tömegnövelés alapok 1.

2017.05.15

 

TÖMEGNÖVELÉS

Erről csak nagyon röviden néhány szóban.
A tömegnövelés célja az a színtiszta izomzat mennyiségének gyarapítása. Sajnos ez annyira nem egyszerű, mint amilyen lehet első olvasásra, ugyanis nagyon szigorú és pontos értrendet követel meg. Amennyiben az edzés mellett ez az étrend nem adott, így a tömegnövelés is elkanyarodhat a kevésbé tiszta irányba és némi zsír felcsúszik az izom mellett is. Ekkor jön képbe a fentebb már feszegetett diétázás!

 

DIÉTA

 

Diéta   =   Fogyás
Diéta   =   Zsírvesztés
Fogyás   >   Zsírvesztés

Hogy ez pontosan mit is jelent? - Valójában a diéta egyszerű leírása magába foglalja az izomzat teljes megőrzését úgy, hogy közben a bőr alatti zsírt elveszítjük. Ebben az esetben a mérleggel egyáltalán nem foglalkozunk, cél a szép definiált testalak. Míg a fogyás azt jelenti, hogy bármi áron - azaz izomvesztéssel, vízvesztéssel, stb - elérjük azt, hogy a mérleg kevesebbet mutasson a jelenleginél. Ez utóbbi nem ajánlatos senkinek, hiszen nem csak azt az izomzatot veszítjük el, ami ad egy szép alakot a testünknek (még ha a zsir alatt kevésbé is látszik), de egyúttal egészségügyi kockázatokkal is jár!

A szakszerű diétát a sportolók manapság szakemberek tanácsával és segítségével viszik végig, ugyanis itt elsősorban nem a bevitt étel mennyisége változik, de a bevitt makro-tápanyagok aránya is! Ezzel szemben a fogyókúrás böjtölés és ételmegvonás egyenesen ökörség! Enni kell, de okosan!!!

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.